Publikace vlastního obsahu je nejlepší SEO pro váš projekt, říká Seoinfluencer.cz

Slýcháme a čteme to všude – content, obsah, obsahový marketing a podobné výrazy. A k tomu obvykle dodatek, že obsah je cesta k úspěchu na internetu a v návaznosti na to i v podnikání či při jiné aktivitě. A pokud se trochu zajímáte o oblast marketingu, nejspíš vám není cizí ani zkratka SEO – search engine optimization, tedy přizpůsobení webu a jeho obsahu tak, aby se zlepšila jeho pozice ve vyhledávači ve chvíli, kdy někdo zadává určitá klíčová slova anebo výrazy s nimi související.

Jak to tedy dát dohromady, ale byl váš obsah spolehlivým prostředkem SEO a aby plnil i další nezbytné funkce a podmínky?

Čtěte naše základní shrnutí této problematiky níže.

Vaše internetová identita

Pokud potřebujete propagaci skrze publikaci obsahu, měli byste v první řadě mít sesumírovanou „tvář“ své značky, jakousi virtuální identitu. To znamená promyšlený příběh, který ideálně zaujme a přiměřeně pohne emocemi zákazníků, dále dobře vymezenou cílovou skupinu, dojem, jakým chcete působit a další aspekty.

Neváhejte si vše sepsat a zakomponovat na váš web, sociální sítě, e-shopy či jiné platformy, které používáte.

Nový obsah se vám pak bude lépe tvořit, protože nebudete vycházet z úplného vzduchoprázdna a jen slepě zkoušet, co by mohlo zabrat. Vše by mělo být propojené, včetně identity vizuální, mělo by to jít dobře dohromady, dávat smysl. Máte-li dojem, že všechno sami prostě neposkládáte, na některé části budování značky je rozhodně možné využít externí specialisty.

Základ vašeho obsahu

Můžete si zvolit, jaký obsah chcete tvořit. Nejlepší je různé druhy publikace pr článků a obsahu vzájemně kombinovat, každý typ je však náročný v jiném ohledu.

U psaného textu potřebujete alespoň průměrný psaný projev a znalost pravopisu, u fotografií nebo videa zase základní znalost jejich úpravy a k tomu potřebnou techniku (která nemusí být nic profesionálního, ale nějaké náčiní zkrátka potřebujete. Základem by vždy mělo být předání nějaké informační hodnoty z vašeho oboru nebo oboru souvisejícího a na to navazující propagace vaší služby, zboží nebo jiné vaší činnosti.

Nelze tedy tvořit prázdný obsah, který má pouze reklamní funkci, respektive pokud si chcete své publikum získat, musíte vynaložit i určitou snahu a „dát“ mu něco zdarma, nějaké drobné lákadlo.

Souvislosti s SEO

Tvorba kvalitního a sledovaného obsahu úzce souvisí i s pozicí vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. A pokud se soustředíte také na přirozené zahrnutí těch správných klíčových slov, linkbuilding pomocí dalších webů a správnou strukturu psaného textu, dalo by se říci, že pro SEO děláte dost.

Pravidelně sledujte pohyb návštěvnosti a své dosahy v dostupných statistikách, spolu s daty o tom, kdy došlo k pohybu k lepšímu či naopak k horšímu, abyste mohli svou strategii případně upravit. Je třeba si stále připomínat, že efekt dobrého SEO se bude neustále měnit a neustále pracovat a vy se tomu budete muset kontinuálně